Hösten

Såhär ser hösten ut där jag bor. Det här hjälper inte ens, jag hatar fortfarande hösten.

Stockholm - part 2

Mobilbilder från Stockholm. Saknar goda drinkar och middag med mamma och lillasyster ♥

Stockholm - Brunch och shopping

Mysig helg i Stockholm. Firade Leo med middag i fredags och resten av helgen spenderade jag med mamma och Clara. Vi bodde en natt på Hilton hotell, åt brunch på Kaknästornet och shoppade.

Weekend's coming up

Torsdagsselfie. Kanske lite väl 2014. Har gått i skolan idag och bakat hela dagen. Så även imorgon men sen!!! Sen har jag helg och spenderar den i Stockholm för att fira Leo som fyller år imorgon. Och såklart för att mysa och äventyra med mamma och Clara. Det kommer bli en bra helg!

Hem är gatorna du blöder på var du än befinner dig

Mötte Clara i Örebro igår när jag kom med bussen. Vi åt lunch och shoppade lite innan vi åkte vidare hem till Köping. Hade en så mysig dag med syster och på kvällen åt vi middag med mamma och Mike. Hann även träffa pappa en stund på kvällen. Idag har jag varit till hästarna en sväng och sedan åt jag lunch med mamma och Clara, kinabuffe! Behövde verkligen det här dygnet i Köping, att få känna lite Köpingsluft igen. Mitt föralltid HEMMA.

En ledig måndag

Det är måndag och jag har blivit sjuk. Dock inte lika sjuk som jag brukar bli utan nu är jag bara förkyld men ändå, det suger. Har varit ledig idag iallafall så jag har bakat, pluggat och kollat på GWs mord samtidigt som jag ätit glass i sängen. Det var dagens bästa. Nu på kvällen bokade jag lite spontant en resa till Köping. Stannar bara en natt tills på onsdag men det ska bli så kul.

hemmagjord pesto

I helgen gjorde jag äntligen hemmagjord pesto av min basilikaplanta. Så himla enkelt och jag kommer definitivt göra detta igen.

Pesto:

50 g pinjenötter
3 vitlöksklyftor
1 dl olivolja
Massa basilika
Salt
Peppar

Blanda allt i en matberedare tills allt har blandats till en smet. Häll upp i burkar och förvara i kyl max en vecka.

update: avokado och basilika

Såhär ser alltså min 80 cm långa basilikaplanta ut nu. Helt sjukt va fort den växer! Kolla bara hur stor och lång den har blivit. Men nu är dock detta äventyr slut för idag ska all basilika bli pesto. Första gången jag göra egen pesto så det ska bli spännande.

Såhär såg plantorna ut i maj och några månader senare såg dom ut såhär. Stor skillnad på bara två månader! Även min avokadoplanta har växt väldigt mycket. Kolla bladen, så himla stora! Nu hoppas jag bara att den överlever hösten och vintern.

Someday

Det är fredag och jag har gått min sista dag i skolan för den här veckan. Jag har långhelg till och med men måste mest plugga. Leo har tagit körkort också och det firades med stans bästa pizza. Har tränat zumba för första gången på flera månader och insåg hur mycket jag saknat det. Har ätit fredagstacos och haft filmkväll. Vi får se vad vi hittar på resten av helgen...

Sommaren 2017 - sommarn snurrar fort när vi bara snöar bort

Denna sommaren har varit bra, ändå. Jag har haft praktik två månader och varit i skolan i en månad. Och det var den sommaren! Aldrig i mitt liv har en sommar gått så här fort, och det är så himla sorgligt. Men jag har ändå haft några små äventyr denna sommaren. Vi har varit i Stockholm två gånger, Göteborg över en helg, en spahelg med mamma och syster, bröllop på Island, en vecka på Skutberget och två helger hemma i Köping. Förutom allt detta så har jag även varit på tre konserter (aka livets bästa grej). Låter som om jag hunnit med en del ändå.

Jag hatar egentligen hösten med allt vad det innebär (vill egentligen sova tills april) men vissa saker ser jag fram emot. Som en helg i Stockholm där vi ska fira Leo och sedan ska jag bo på hotell med mamma och Clara. Efter det hoppas jag att dom här mörka månaderna går väldigt väldigt fort.

Onsdagen

Jag önskar att det var sådär fint väder oftare istället för att det ska spöregna när man åker in till skolan på morgonen. Idag var jag ledig och skulle egentligen plugga men istället har vi tvättat, bakat bröd och tränat. Nu har vi precis ätit middag och jag vill bara gå och sova nu. Har varit trött hela dagen.

Gbg från min mobil

Den berömda cosmopolitan! / livets hotellfrukost / spårvagn och Liseberg i bakgrunden / jag på ett regnigt Liseberg men är glad ändå för att jag nyss köpt churros / mmmm, så gott! / en rosa glassdrink i baren på hotell Avalon, kallar jag denna.

Älskar Göteborg, verkligen en av mina favorit städer i världen.

Göteborg

Har haft livets helg i Göteborg med min fästman ♥ Varit i Slottsskogen och kollat på djur (bland annat sälar och pingviner), sett saluhallen i Feskekörka, fikat i Haga (ett måste i Gbg!), varit på Liseberg och Klubbland, gått upp för Ramberget och kollat på utsikten, ätit räkmacka (också ett måste i Gbg) och såklart ätit massa god mat och druckit massa goda drinkar. Bäst var cosmopolitan på en irländsk pub med trubadur!!! LIVET

Långhelg

Torsdag och nu har jag helg. Både igår och idag har jag varit i skolan och gjort en massa bullar och bakat foccacia för första gången. Det blev så himla gott! Annars har jag bara pluggat, powernapat och packat. Imorgon är det dags för minisemester nummer två: En helg i Göteborg. (Därav firas det med bubbel). En tradition från förra året. Är så taggad på hotellsäng, god mat och drinkar! Och såklart Liseberg!

mobilbilder från Island

(Mat)bilder från Island. Favoriten var hamburgaren längst ner i mitten som vi åt från en foodtruck. Godaste hamburgaren jag ätit i livet.

ISLAND

ISLAND - CHECK √ VILKET ÄVENTYR VI HAR VARIT MED OM! Även fast vi bara var på Island i tre dagar så har vi ändå hunnit se så himla mycket (mest vilda islandshästar, typ överallt). Förutom att gå på bröllopet (vilket var anledningen till att vi åkte dit) så har vi också hunnit med att åka buss och kolla på landskap i väldigt många timmar, besöka ett vikingahus, åkt på båtutflykt och sett både valar och delfiner, ätit brunch, sett Reykjavik och ätit så himla god mat. Det har varit så häftigt att se allting! Bergen, naturen, havet, islandshästarna, ALLT! Måste åka tillbaka och se resten av Island någon dag.

September

September 2016. Jag hade precis börjat på förskollärarprogrammet, vi åkte till Göteborg över en helg och åkte räkbåt bland annat.

Nu är sommaren över och hösten är här. Men jag är fan inte redo för september! Jag hatar hösten och därför måste jag ha något att se fram emot. Vi börjar med en resa till Island i helgen, en resa till Göteborg om en vecka och sen avslutar vi september med en helg i Stockholm. Det kanske blir bra ändå det här. Vi får se.