Söndagsmiddag hos oss

Söndag. Ännu en sconesfrukost hihi! På förmiddagen åkte vi till Erikslund för jag skulle kolla på en höstjacka. Det blev ingen jacka men istället blev det nya bakformar. Har också bakat till vår söndagsmiddag som idag var hemma hos oss. Det blev en kladdkaka med dulce de leche i, såå god! Har badat en timme och förberett maten innan familjen kom hit. Vi har ätit middag, spelat spel och fikat och nu har dom precis åkt hem. Vi ska kolla på ett avsnitt av Partisan nu och sen sova.

Lunch på wåffelbaren

Lördag. Fick sovmorgon till halv tio, så skönt! Sconesfrukost är sen givet på helgen! Började dagen med att rensa bort alla döda växter och blommor på balkongen, åka till tippen för att slänga skräp och ta ner massa sommargrejer till förrådet. Efter det åkte vi till Wåffelbaren och åt detta glass-och våffelberg till lunch. Mycket god lunch faktiskt. Det har regnat nästan hela dagen här så när vi kom hem igen satte jag på mig min mysigaste höst tröja och kollade på serie i soffan. Vi hann också storstäda hela lägenheten på eftermiddagen, det behövdes verkligen! Till middag åt vi pulled pork och sen skålade vi in mina nya champagneglas jag fick i födelsedagspresent.

TV HÖSTEN 2020 ÄR HÄR

En sak som verkligen är höst för mig är att alla nya och gamla serier och tv program börjar på tvn igen efter en sommar med (nästan) bara Allsång på skansen. Jag är en riktig serie och tv-programs nörd. Om jag får välja ser jag helst svenska kriminalserier. Har nog sett nästan alla som finns att se. Men jag gillar också svenska dramaserier. Den här hösten ser jag mest fram emot dom här serierna och tv programmen:

- Morden i Sandhamn, säsong sju började på tv4 18 augusti men alla avsnitt finns redan att se på Cmore. Jättebra säsong med en del nya skådisar och roller!

- Partisan. Ny serie som började på Viaplay den 16 augusti. Fares Fares och Johan Rheborg gör två av huvudrollerna.

- Jakten på en mördare. Ny serie på SVT om mordet på Helén Nilsson i Hörby 1989. Premiär 15 november.

- Fullt hus. Ny komediserie som redan finns på Dplay men har premiär på kanal 5 den 30 augusti.

- White wall. Har premiär på SVT den 20 september med bland annat Vera Vitali i huvudrollen.

- Top dog. Ny thrillerserie efter en boktriologi av Jens Lapidus. Har premiär på Cmore 7 oktober.

- Kärlek och anarki. Ny svensk serie på Netflix som har premiär under hösten. Många bra skådisar med Ida Engvoll i huvudrollen.

- Lyckoviken. En serie baserad på en bok av Camilla Läckberg. Gillar ju verkligen hennes Fjällbackamorden så jag är mycket taggad på den här serien som har premiär 20 oktober på Viaplay. Även här är det många bra skådisar med i serien.

- Ambassadören. Ny komediserie som har premiär 11 oktober på Viaplay. Mikael Tornving gör en av huvudrollerna. Taggad!

- Young Wallander. Klassikern i en ny tappning (med engelskt tal) där Adam Pålsson kommer spela Kurt Wallander. Premiär på Netflix 3 september.

- Bröllop, begravning och dop, säsong två. Gillade säsong ett men hoppas ändå att säsong två blir bättre. Lite nya skådisar i den här säsongen. Premiär på Cmore den 14 september.

- Älska mig, säsong två. Gillade verkligen säsong ett, så bra och så fin. Därför: höga förväntningar på denna säsong. Premiär på Viaplay 13 september.

- Prio 1 - i förövarens spår. Ny true crime-serie om poliserna på Nationella Operativa Avdelningen i Stockholm. Premiär på SVT 27 september.

- Utredningen. En serie om mordet på Kim Wall som har premiär på SVT den 28 september.

- Livstid. En norsk serie som har premiär på SVT den 13 september.

- Vår tid är nu. Specialsäsongen som utspelar sig mellan säsong ett och två. Miljön byts ut från storstan till skärgården. Specialsäsongen har premiär på SVT i vinter, på juldagen, men den fick ändå tillhöra höstserierna. Är orimligt taggad!!!! Vår tid är nu är en av våra bästa serier genom tiderna.

OKEJ, hur ska jag hinna med att jobba när jag har så många bra serier att kolla på i höst?! Väldigt, väldigt många serier och då tog jag inte ens med tv-program som Wahlgrens värld, Efterlyst och Svenska fall (TV3 dokumentär) som jag såklart också ska kolla på i höst. Hur ska detta gå???

Räkkryssning

Äntligen fredag hörrni! Efter ännu en stressig vecka på jobbet så var jag väldigt taggad på helg. Efter jobbet åkte jag hem och duschade, fixade mig igen och sen cyklade vi till hamnen. Vi skulle ut och åka båt! Eller räkbåt faktiskt! Så kul och mysigt! Vi gjorde det några gånger i Karlstad men vi har inte hunnit göra det i Västerås än förrän nu. Vi åt såklart massa räkor samtidigt som vi lyssnade på trubadur och senare var det musikquiz. Sen cyklade vi hem och kollade på serie.

Vardagen i augusti

(null)

Tillbaka till vardag och jobb. Till stress och somna i soffan klockan 21.00. Dagarna går ändå ganska fort så det får jag väl vara glad för men det betyder också att det snart är höst och mörkare ute. Och det vill jag verkligen inte ha!

I måndags efter jobbet så åkte jag hem och kokade saft på morfars rabarber. Det blev såå gott! Faktiskt godare än förra gången.
Igår när jag slutade jobbet tog jag tåget till Köping. Vi skulle gå på husvisning och efteråt så stannade vi kvar hos mamma och åt middag. Så mysigt!

Födelsedagskalas

Söndag. Sovmorgon. Bakat mer. Firade min födelsedag i efterskott med släkten. Efter massa fika och när släkten åkt hem så la jag mig i soffan på altan och läste bok. Så mysigt!
På kvällen stannade vi kvar hos mamma och åt söndagsmiddag och kollade på serie i soffan. Nu: påväg hem för ännu en jobbvecka.

Årets kräftskiva

Det var lördag. Vi började dagen med att storhandla på Ica och sen åka till Köping. Vi skulle ha kräftskiva på kvällen så vi bakade och förberedde massa på dagen. Sen var det alltså kräftskiva. Älskar kräftskiva, kanske mer än julafton..? Vi åt så mycket kräftor, fikade, körde musikquiz, dansade osv. Somnade vid halv två efter en jätterolig kväll!

Datenight

Fredag. Äntligen helg efter första veckan tillbaka på jobbet. Efter jobbet åkte jag hem, duschade och fixade mig och sen tog vi bussen in till stan. Vi skulle på datenight och Leo hade bokat bord på restaurang Limone (en överraskning till mig). Vi åt en supergod trerätters middag med drinkar och allt. Vi måste definitivt gå dit igen!

När vi var mätta och trötta tog vi varsin voi hem och sen däckade jag i soffan innan klockan elva.

24!!!!!

Min födelsedag! 24 år! Jättevuxen! Min dag började med att Leo gav mig frukost och paket på sängen och sen åt vi chokladtårta för det får man äta till frukost när man fyller år. Sen jobbade jag hela dagen till klockan 17. Leo hämtade mig från jobbet och vi åkte till Köping för att fika hos pappa som också fyller år idag. Sen åt vi födelsedagsmiddag på Basilico med mamma, Mike, Clara och Casper. Åt en jättegod pasta och drack prosecco. Perfekt avslut på dagen! Fick så fina presenter av Leo och familjen!!! ❤️

Sista dagen som 23 åring

Söndag. Handlade efter frukost. Sen åkte vi hem till mamma och var där hela eftermiddagen och kvällen. Åt supergod pasta till lunch, badade i poolen i flera timmar och sen söndagsmiddag. Bra sista semesterdag!

Måndag. Första dagen tillbaka på jobbet efter min ledighet. Var trött. Efter en halv dag. Nu är jag iallafall hemma. Sitter i soffan och kollar på youtube. Leo är i Stockholm så jag ska snart äta ensammiddag och sen hämta han när han kommer med tåget senare. Idag är min sista dag som 23 åring. Stoppa tiden tack! Vill inte bli mer vuxen än såhär.

Haverdal - del 3

Dom sista semesterbilderna från vår underbara vecka i Haverdal ♥

Haverdal - del 2

Haverdal - del 2. I onsdags kväll åkte jag, Clara, Emilia och Elin in till Halmstad för att dricka drinkar på stan. Annars har vi fortsatt att hänga på stranden, ätit supergod pizza från pizzabussen, fotat solnedgången på alla möjliga tänkbara ställen med bra utsikt.

Haverdal - del 1

Haverdal - del 1. Äter massa glass, dricker sangria, äter god mat (pizzan på lilla Napoli var sjukt god!!!), solar, badar, läser bok, äter grillmiddag på stranden, en shoppingdag i Ullared och en i Halmstad centrum. Kvällsprommis till fåren också såklart. En underbar vecka i älskade Haverdal!!!

Blandade bilder från vår roadtrip

Blandade bilder från vår roadtrip. Det är från Fjällbacka, Lysekil och Smögen. SÅ fina dagar!

Roadtrip dag 3

Roadtrip dag 3. Vaknade upp i Lysekil. Åkte till ett bageri och åt frukost sen åkte vi vidare till Smögen. Där gick vi runt och kollade på fina hus, åt glass och åt världens största räkmacka till lunch. Efter några timmar i Smögen så åkte vi till Varberg. Där tittade vi på Varbergs fästning och sen åkte vi till Väröbacka där vi hade hyrt en stuga. På kvällen gick vi till havet och tog ett kvällsdopp och sen grillade vi kyckling till middag. Så gott!! Nu ska vi spela spel en stund innan vi ska sova.

Roadtrip dag 2

Roadtrip dag 2. Vi åt frukost, städade ur stugan och lämnade Tidaholm för att åka till Borås djurpark. Där var vi hela förmiddagen och kollade på massa coola djur. Sen åkte vi vidare till Västkusten och Fjällbacka. Fina fina Fjällbacka! Där åt vi supergod middag (räkor och havskräftor) med fin utsikt över vattnet.

Efter middagen åkte vi vidare till Lysekil där vi skulle bo en natt i stuga på deras camping. Vi hann ta en kvällspromenad vid vattnet och spela spel innan vi skulle sova.

Roadtrip dag 1

Roadtrip dag 1. I förmiddags packade vi bilen full med väskor och påsar och lämnade Västerås. Vi åkte först till Arboga och åt glass på Götlunda glass. Det fick bli dagens lunch också eftersom att det var en rejäl glass med en våffla också. Sen åkte vi vidare till Tidaholm där vi hade hyrt en liten stuga på landet. Så mysigt ställe med en kohage som granne. Vi har mest varit inne i stugan och kollat serie för det har inte varit så bra väder här. Lite regn och molnigt. Vi åt kebab till middag och nu ska vi fortsätta kolla serie i soffan.

En dag i Köping

Tisdag. Åkte till Köping på förmiddagen och har varit där hela dagen. Åt lunch och tittade på film med Clara, bakade och fikade på altan. Två av mina chilis har blivit röda, äntligen! Nu ska jag sitta på balkongen en stund och läsa bok innan jag ska börja med middagen + packa klart till vår roadtrip som startar imorgon!!!!

Den sista sommarmånaden

Jaha, då är det augusti! Min månad och den sista sommarmånaden. Juli bara sprang förbi och nu är det alltså 2 augusti. Den här helgen: sommarkväll på balkongen med middag och kortspel, bilprommis för att se solnedgången, powernapat i både soffan och sängen, bakat toscamazariner och varit hos moster nu på kvällen för att äta kebab och fika med släkten.