Solig och höstig söndag 🍂

Söndag. Började dagen med en morgonprommis (höst och sol ändå va) och sen sconesfrukost. Vid elva åkte vi och spelade badminton i en timme och sen vidare för att slänga skräp och handla. På eftermiddagen bakade jag kaka till söndagsmiddag och sen däckade vi båda i sängen. Så kan det gå när man vaknar klockan sju istället för att sova ut… Vi hann iallafall laga mat tills familjen kom hit. Nu: serie innan det är dags att sova.

Firar Leo i efterskott

Bilder från igår kväll när min familj kom hit och vi gick ut och åt middag på Black stone steakhouse för att fira Leo i efterskott. Supergod mat och dryck och en så mysig kväll.

Hotellöverraskning

Fredag. Efter jobbet överraskade jag Leo med en hotellövernattning i Eskilstuna. Så vi åkte dit och checkade in på First hotell. Vi hann vila lite i sängen innan det var dags för en trerätters middag på Grappa. Mycket god mat!  Efter middagen gick vi vidare och tog en drink innan det var dags att sova (hotellsäng också!)

Lördag. Sov jättebra (och lite för länge), åt en stor hotellfrukost, kollade på Nyhetsmorgon i hotellsängen, åkte till Tunapark och kollade i affärer, handlade och åkte hem till Västerås. Nu ska vi äta lunch och städa lägenheten. Om en stund kommer familjen hit och då ska vi fira Leo i efterskott.

Leos födelsedag

Idag firade vi Leos födelsedag, 26 år! 🎂🎁🎈
Jag gick upp extra tidigt och fixade lyxfrukost som vi åt innan jobbet. På kvällen köpte vi hamburgare och åt tårta.

Vi ska gifta oss!

(null)

Äntligen! Efter att ha varit förlovade i fem år så har jag och Leo bestämt oss för att gifta oss nästa år. Det är fan på tiden! Bröllopsplaneringen är redan igång och hittills har vi bokat kyrka, festlokal, fotograf, trubadur och catering. Såå kul! Är så taggad på ett år av planering men mest taggad på den stora dagen ❤️

En helg i Köping

Vilken myshelg jag haft! I fredags efter jobbet åkte jag till Köping. Jag åt tacos med mamma och Clara och myste sen i soffan framför en serie. Somnade i soffan, annars är det ingen fredag.

Lördag förmiddag ägnades åt att baka för att på eftermiddagen ha släktfika hos moster. Vi stannade kvar och åt pizza med alla innan vi gick hem till soffan igen. Japp, jag somnade där även den kvällen.

Idag började jag och mamma dagen med att gå bingorundan i skogen. Sen handlade vi, gjorde müsli och återigen bara myste i soffan. Vi hann ändå med att se två serier i helgen 👏🏻
Efter kvällens söndagsmiddag åkte vi hem till Västerås igen och denna helgen var över.

Vardagen i september

Titta så fina mina solrosor blev och nya lilla vasen är med också. Gjorde mer rabarbersaft igår efter jobbet, mmm! Var uppe tillräckligt tidigt för att se soluppgången. Det var längesen, men det var fint. Vardagen! Hej och hå, snart helg!

SOMMAREN 2021 - SOMMARN SNURRAR FORT NÄR VI BARA SNÖAR BORT

Sommaren 2021 är över för flera veckor sedan. Det är redan mitten av september och det faller löv från träden. Det här blir en tillbakablick på sommaren som var och alla fina minnen. Sommaren började med att vi firade Caspers 3 årsdag, det var midsommar, vi plockade jordgubbar och jag och Leo firade 6 år tillsammans med en hotellövernattning och middag i Örebro. I juli blev det en hel del kvällsbad på Björnön, grillkvällar hemma, vi åkte till Västervik i en vecka för att sola, bada, paddla kanot och massa annat kul. Augusti började med att jag och Elin åkte till Stockholm för att bo på hotell, äta god middag och shoppa. Vi åkte även till Haverdal en vecka i augusti vilket var underbart. Älskar Haverdal! Även om vi detta år hade dåligt väder i princip hela tiden. Men vi badade en del ändå, och annars så åkte vi till kaféer, gårdsbutiker och shoppade. Jag fyllde även 25 år när vi var nere i Haverdal. Vi avslutade sommaren med att åka räkbåt och dricka drinkar på stan. Mycket bra avslut på en mycket bra sommar. Gillade verkligen alla kvällsbad i solnedgången, att sitta på bryggan efteråt och bara prata och alla sommarens grillkvällar. Kommer minnas dom länge ♥

En höstlista

Inspo till mig själv inför den här hösten som till en början säkert är solig och ganska varm i mellan åt men sen blir både mörk och kall. En höstlista:

* Långa filmkvällar, gärna filmmarathon (tex se om Harry Potter igen).
* Dricka te och varm choklad, mmm!
* Besöka äppelodlingar
* Plocka solrosor
* Lära mig sticka eller virka
* Rosta pumpafrön och ha i maten
* Plocka bär eller svamp
* Promenera i naturen
* Besöka musteri/vingård/bryggeri
* Plocka och pressa höstlöv
* Besöka Bondens marknad
* Höstpicknick i parken
* Baka bullar! Det är ju så mycket höst!
* Koka sylt/saft/marmelad/äppelmos osv.
* Ha en spelkväll. (Helst i myskläder)
* Läsa böcker.

Utflykt till Solby gård

Söndag. Det blev en lugn morgon framför tvn. Vi var rätt trötta efter lördagens kräftskiva. Sen åkte vi iallafall till Eskilstuna och Solby gård. Dom har en jättemysig gårdsbutik (köpte en fin vas), kafé och självplock av solrosor. Vi åt lunch och fikade i deras mysiga orangeri och sen köpte jag med mig några solrosor hem.

Resten av eftermiddagen låg vi i soffan och kollade serie och sov middag. Som sagt, alla var trött haha. Vi stannade kvar i Köping och åt söndagsmiddag hos mamma. Gös! Så himla gott!

Årets kräftskiva

Lördag. Började dagen med frukost och en timmes badminton med Leo. Sen åkte vi och handlade, hem och duscha och sen åkte vi till Köping. Det var kräftskiva hemma hos mamma på kvällen. Vi åt massa god mat: olika pajer och såklart kräftor och räkor. Vi fikade, körde quiz, drack vin och pratade till klockan halv tre på natten. Lyckad kräftskiva alltså!

After work på Pinchos

Fredag! After work på Pinchos! Drack goda drinkar och åt god mat. Nu är det helg!!!

Söndag

(null)

Söndag. Städat, bakat äppelmuffins och haft familjen här på söndagsmiddag. Snart dags för en ny jobbvecka!

Badminton, middag och bio

Lördag. Började dagen med en lång sovmorgon efter en sen natt. Efter frukosten åkte vi och spelade badminton för första gången. Svårt men ändå kul! Sen åkte vi och handlade, hem och duscha och sen kom Elin hit. Vi åkte in till stan och åt lunch på matmarknaden på torget, shoppade, åt middag på nya restaurangen "Il mondo" och avslutade kvällen med att se senaste After filmen på bio. Supermysig dag!

Räkkryssning

Äntligen fredag! Och min första lediga helg hemma i Västerås sen i juni. Så JA, jag har längtat efter den här helgen. Vi började helgen med att åka på räkkryssning. En årlig tradition! Det är ju så kul, och gott också såklart. Räkor och trubadur på en båt i Mälaren. Perfekt kombo!

När vi var tillbaka i hamnen igen så cyklade vi in till stan och drack drinkar på Brasseriet stadsparken. Mycket trevlig kväll! Mvh två pensionärer