Kvällsbada i Vänern

Äntligen är min sexdagars-vecka på jobbet över, eller egentligen jobbar jag idag och imorgon också men jobbvecka 30 är över iallafall. I lördags efter jobbet var vi en sväng på Bergvik, storhandlade på Ica och åt tapas framför en serie. Igår var det så himla varmt så vi åkte och badade på Skutberget direkt jag slutat jobba. Kvällsbad i Vänern är väldigt underskattat och kanske en av dom bästa sakerna i världen. Iallafall när det är sådär varmt ute! Så skönt i vattnet också.

Idag var det ännu en varm dag med över 30 grader i solen så när jag slutade jobbet åkte vi till stan och åt glass på Carli (Karlstads godaste glass) och sen ut till Skutberget för kvällsbad igen. Härligt liv hörrni!! Vill aldrig att kvällsbad på Skutberget ska ta slut.

Imorgon jobbar jag också men sen är jag ledig i två dagar (!!) hur lyxigt??? Längtar!

Åka räkbåt

Igår var det fredag och äntligen dags för att åka räkbåt. Jag älskar räkor, Vänern och trubadur (som dom har fredagar och lördagar) och sen fick vi se en fin solnedgång innan vi återvände till hamnen. Efter räkkryssningen gick vi vidare till Brasseriet och drack drinkar 🍸 Det kunde inte ha blivit en bättre kväll, är rätt säker på det!

24 timmar i Köping

I onsdags var det dags för vår årliga släktträff i Köping. Det blev pizza, fika och en sväng på Malmön. Precis som vanligt alltså.

Igår var vi på Glass och berså och åt glass, shoppade på Dollarstore och badade i poolen. Glass och bad är viktigt när det är 35 grader ute, annars smälter man bort. På kvällen åt vi middag och fikade innan vi åkte hem till Karlstad igen.

Roadtrip: blandade mobilbilder

Blandade mobilbilder från vår roadtrip förra veckan. Saknar mest solnedgångarna och våfflorna på Jogersö, kolla så goda! Och saknar Haverdal såklart!!! Äh saknar allt 💕

Nu har jag jobbat halva min sexdagars-vecka och sitter nu i bilen påväg till Köping där vi ska vara tills imorgon eftersom jag är ledig då. Vi ska ha släktträff ikväll och imorgon ska det bli värmerekord, igen, så jag ser fram emot att bada. Imorgon har jag och Leo våran förlovningsdag också, två år!

Roadtrip: Jogersö 18-22 juli

Efter Haverdal och Halmstad så åkte vi vidare till Jogersö camping utanför Nyköping. Där var vi i fyra dagar och badade, solade och åt livets våfflor innan vi åkte hem till Karlstad igen. Under den här veckan körde vi över 130 mil genom södra Sverige och det var en sån bra semester. Hoppas på mer sommar-roadtrips nästa sommar!

Roadtrip: Haverdal/Halmstad 17-18 juli

Efter Båstad åkte vi till Haverdal och var där hela dagen. Supermysigt! Hade inte varit där på fyra år så jag har saknat det så mycket. På kvällen åkte vi till Halmstad för att bo en natt på hotell och käka mysig middag på Harrys.

Roadtrip: Båstad 15-17 juli

En veckas semester är över. Vi hade en supermysig roadtrip och har sett så mycket av Sverige. Vi började med några dagar i Båstad hos Leos morbror. Vi hängde vid stranden och hamnen hela dagen och det var verkligen såå fint väder.

Semesterplanerna

- Bilder från Haverdal 2014

SEMESTER! Eller ja, ett jobbpass kvar, men imorgon vid den här tiden har jag en veckas semester. Så lyxigt! Direkt efter jobbet hämtar Leo mig och så drar vi på vår roadtrip. Planerna är:

Söndag-tisdag: Båstad! Vi ska hälsa på Leos morbror och bo där i två nätter.
Tisdag-onsdag: På tisdag morgon åker vi vidare till Haverdal och är där hela dagen. På kvällen åker vi till Halmstad och sover där en natt på hotell.
Onsdag-söndag: På onsdagen åker vi tvärs över hela Sverige till Jogersö utanför Nyköping. Där har vi hyrt en stuga med resten av semestergänget. Ska bli så kul!

Alltid en ensamvarg

Jobbade måndag och tisdag, ledig onsdag och torsdag. Har väl kanske inte tagit till vara på sommarvärmen riktigt men det är ok. Har iallafall bakat en massa till vår semestervecka, varit på cykeläventyr och gått kvällspromenader. Hatkärlek. Ibland det bästa jag vet! Sommarkvällar och kvällspromenader, ensam, JA precis så. Nej nu måste jag väl gå ut.

Jobbar hela helgen men på söndag kväll åker vi äntligen på semester. Roadtrip!!!

Sthlm

1 & 2: kattgos!!! 3: lördagsselfie. 4 & 5: satt på en uteservering och drack cider, åt pommes och kolla på Sverige matchen. 6 & 7: rökta räkor från Dalarö till middag (och annat plock). 8 & 9: mojitos på TAK lördag 23.50. Bra avslut på en mysig och händelserik dag!

Dalarö

Igår åkte vi ut till Dalarö på en liten dagsutflykt. Det var så mysigt där! Vi gick och kollade lite i hamnen, åt lunch (räkmacka såklart, min favorit) på en jättemysig restaurang, åt glass och köpte med oss jordgubbar och rökta räkor på Dalarö lanthandel som vi skulle ha till middagen.

Sol, vind och vatten

Torsdag: Kolla va härligt det ser ut!!!! Efter att ha ägnat hela förmiddagen till att baka bröd så åkte jag ut till Skutberget på eftermiddagen. Så mysigt att sitta vid vattnet och läsa bok helt själv.

Fredag: Nu är vi påväg till Stockholm där vi ska vara hela helgen. Vi har någon timmes bilkörning kvar innan vi är framme. Ska bli skönt att komma bort från Karlstad och se storstan igen.

Yoga i solen

I måndags gjorde jag absolut ingenting, så tråkigt! Men igår, tisdag, var vi båda lediga på förmiddagen så vi åkte till Skutberget för att sola, läsa bok och doppa fötterna. När Leo åkte till jobbet på eftermiddagen så åkte jag in till stan för att köpa nya sommarskor. På kvällen var jag på yoga i museiparken (mitt livs första yogaklass) och det var så mysigt! Soligt, varmt och skönt att bara få vara avslappnad i en timme. Mer yoga tack!!! Cyklade sen hem och gjorde halloumisallad till middag. Måste få skryta och säga att den blev så jävla god! Skulle kunna äta den varje dag hela sommaren!

Idag började jag dagen med en morgonprommis. På vägen hem stannade jag på Ica och köpte jordgubbar till frukosten, jordgubbar och mjölk är ju standard på sommaren. Resten av dagen har jag duschat, diskat, bakat kladdkaksmuffins och gått en till prommis i brist på annat. Nu ska jag laga middag och vänta på att Leo kommer hem från jobbet.

Helgen vecka 26

Fredag: På eftermiddagen kom Maria, Annica och lilla Hugo hit. Vi åt och pratade i några timmar innan mitt tåg hem till Karlstad skulle gå. När jag kom till Karlstad hade Leo köpt mat på Spicy hot som vi åt framför en film.

Lördag: Började dagen med att handla sen åkte vi ut till Skutberget för att grilla korv och sola. Det var dock lite kallt för att bada så jag doppade bara fötterna. På kvällen åkte vi till Putte i parken-festivalen som var här i Karlstad hela helgen. Vi två är egentligen två pensionärer som hellre kollar på film i soffan än dansar på klubbar, men nu hade jag bestämt att jag skulle gå all-in på festivalen (bara för att vi skulle förtjäna bakiskebaben dagen efter.. vi åt aldrig någon kebab). Vi kom dit så sent men vi hann iallafall med att se Den svenska björnstammen, även om vi kanske mest var ute efter nattmat. När vi cyklade hem vid halv tre var det nästan ljust igen. Som jag älskar dessa sommarnätter.

Söndag: Hej juli! Tvättdag, annars åt vi och tog powernaps under dagen. Sen tyckte jag att det var dags att gå utanför lägenheten så vi åkte in till stan för glass och promenad i hamnen. Det har varit en bra helg det här, men nu vill jag bara sova.