En söndag i köping

Söndag. Åt frukost med Leos föräldrar innan dom åkte hem. Sen åkte vi till Köping för att umgås med min familj. Vi var i skogen några timmar och grillade korv. Såå mysigt! Sen var vi bara hemma hos mamma och kollade serie, sov i soffan och sen åt vi söndagsmiddag hos mamma. Det blev porterstek och äppelkaka! Älskar!!! Nu ska vi hem till Västerås igen. Dags för ny jobbvecka!

Firar Leo i efterskott

Lördag. Städade lägenheten och handlade på ÖB på dagen. På eftermiddagen kom Leos mamma, pappa och farmor hit för att vi skulle fira Leos 25 årsdag i efterskott med både hans familj och min familj. Vi åt en supergod trerätters middag på Brasseri stadsparken. Så mysigt och gott! Sen åkte Leos farmor hem och hans föräldrar följde med hem till oss och sov kvar.

Min fredagkväll

Fredag. Helg!!! Har en perfekt fredagskväll: lagar middag, gör müsli, äter pulled pork och dricker vin framför en Harry Potter film. Topp!!

Leo 25 år!!!

1. Unga och fräscha i Lissabon förra året.
2. Fyller man 25 så får man äta mysfrukost framför Harry Potter innan jobbet.
3. Leos 25 års tårta!

Efter jobbet så kom familjen hit och överraskade Leo med paket och så åt vi middag tillsammans. Vi köpte hamburgare från Ribhaus och sen åt vi supergod tårta. Grattis världens bästa Leo!!!! ❤️❤️❤️❤️

En grå söndag i september

Söndag. Sconesfrukost som vanligt! Sen: baka vaniljbullar, städa, bada och ha söndagsmiddag med familjen där det bland annat bjöds på nybakta vaniljbullar.

Mysig höstdag

En mysig och fin höstdag, och en helt ledig lördag utan planer. Jag gick upp ganska tidigt imorse och åkte till Kopparlundens bageri för att köpa frukost. Bra start på dagen! Sen har vi inte gjort så mycket. Kollat på serie, slängt skräp, sovit i soffan, gått en prommis och ätit surdegspizza till middag. Nu blir det dessert (också från Kopparlundens bageri) och första Harry Potter-filmen.

SOMMAREN 2020 - SOMMARN SNURRAR FORT NÄR VI BARA SNÖAR BORT

Sommaren 2020 är över för flera veckor sedan. Det är redan mitten av september och det faller löv från träden :( Det här blir en tillbakablick på sommaren som var och alla fina minnen. Sommaren började med att vi firade Caspers 2 årsdag, det var midsommar och samma helg firade jag och Leo 5 år med en helg på spahotell i Örebro. Juni avslutades med en helg i Vadstena med släkten. Första helgen i juli åkte vi till Stockholm för att hälsa på svärmor. Vi hann med både en parmiddag och utflykt till fjäderholmarna. I juli var vi på middag hos pappa med hela släkten på den sidan, hade en bowlingkväll, åkte båt ut till ön Elba, firade in Leos semester med middag på Bra Hak, åkte på fika-utflykter i Västmanland och sista juli fick även jag semester. Bara i två veckor men ändå, kanske årets bästa två veckor. I början av augusti åkte vi på roadtrip. Målet var Haverdal där vi skulle vara i en vecka med släkten, men på vägen dit stannade vi bland annat i Tidaholm, Borås, Fjällbacka och Smögen. Alltså dom dagarna kommer jag minnas LÄNGE. Så bra väder, så fina ställen! Mmmm livet då! Sen var vi alltså i Haverdal i en vecka med släkten. Min favoritplats på jorden. Också toppen väder hela veckan! Sen var det dags att börja jobba igen. Avslutade augusti och sommaren med att fylla 24 år, ha kräftskiva med släkten och åka räkbåt med Leo. ♥♥♥ Älskade sommaren 2020 ♥♥♥

Gör egen äppelmos

En ny arbetsvecka är över. Tillslut. Har som vanligt haft typ 0% fritid efter jobbet pga slutar sent och sen är det bara laga mat-äta-sova-jobba igen. Men några små saker som hänt denna veckan är:
- Har kokat massa äppelmos. (Nu är det höst!)
- Har beställt mat från Ica och sen bara hämtat upp det utanför. (Så smidigt! Varför gör vi inte detta oftare?)
- Köpt presenter till Leo som fyller år nästa vecka <3

Och nu är det fredag och det firar vi med hamburgare och vin! Toppen!

En favorithelg, del 2

Fler bilder från våran helg på landet. Mysigaste helgen på länge ❤️

En favorithelg, del 1

SÅ. För några veckor sedan så bokade jag, Clara, mamma och Casper en liten stuga utanför Sala. Och där har vi alltså varit hela den här helgen. Så mysigt!!! På landet!!! Med djur, traktorer, flera solrosfält och endast några få människor till grannar. Vi åt så god mat, spelade spel, gick promenader och tittade på massa serier från sängen (mest Solsidan faktiskt). En favorithelg helt klart!

Lägenhetsvisning och tacos

(null)

Torsdag. Jobbat 8-17 och tog sen tåget till Köping för att gå på en lägenhetsvisning och sen äta tacomiddag hos moster. En bättre vardagskväll alltså!

Vardagslyx

Onsdag. Efter jobbet mötte jag Elin på stan. Vi gick och såg After we collided på bio (andra boken i After-serien som nu har filmatiserats). Jättebra!! Bättre än första filmen faktiskt. Dock är ju böckerna bäst! Måste läsa om dom snart igen.

Efter bion åt vi middag på pinchos, mm så gott! Längesen jag var där. Sen skjutsade Elin hem mig lagom till när det var dags att sova. Mer såna här vardagslyx kvällar tack!

DOM FÅ SAKER JAG GILLAR MED HÖSTEN

Copy-paste:ar ett inlägg jag skrev i september 2019. Lite lite höstpepp i detta annars väldigt höstdeppiga liv:

Som sagt, hatkärlek till hösten. Väldigt lite kärlek men här är fem saker som jag gillar lite mer:

- Jag börjar tända doftljus överallt

- Jag bor i tjocka stickade tröjor även fast det ibland är för varmt

- Lagar grytor och soppor igen

- Dricka te varje morgon och kväll

- Trädens fina färger

- Ensam, med en bok och en stor mugg med varm choklad, nedbäddad i sängen. JA TACK.

Mysig söndag

Söndag. Sovmorgon och en väldigt lugn förmiddag. När det var dags för lunch åkte vi till Borgåsund för att äta på deras mysiga brygga. Det var kanske lite lite kallt men för en liten stund så var det sommar igen när man fick sitta ute och äta toast skagen. Efter lunchen åkte vi hem till mamma, fick en halvtimmes massage och gosade med Ronja. Åt snacks på altanen och sen var det söndagsmiddag som vanligt, denna gång blev det grillat. (Sommaren kom tillbaka för andra gången idag). Nu ska vi åka hem till Västerås igen!

Shopping och kokar jordgubbssaft

Lördag. Vaknade upp i Köping, åt frukost, åkte ner på stan för att hitta något kul jag kunde köpa för mitt presentkort som snart gick ut. Det blev tillslut lite smått och gott från Hatz deli (som vi åt på kvällen, gott!!!) Sen åkte vi till Västerås med Clara och Casper som också skulle shoppa lite. Jag köpte en ny höstjacka och efter lunch åkte vi hem till lägenheten. Fast sen åkte vi igen och handlade mat på Ica. På eftermiddagen passade jag på att koka jordgubbssaft (så kul!), tvätta och gå kvällsprommis med Leo.

Nu har vi precis ätit middag och ska nu sätta på en film och äta snacks.

Officiellt höst

Har varit lite sjuk den här veckan. Fick feber i tisdags så jag var hemma resten av veckan. Låg mest i soffan, tittade om första säsongen av Heder, sov några timmar osv.

Men nu är det fredag och jag mår mycket bättre idag. Åkte till Köping imorse för att vila hemma hos mamma tills Clara slutade jobbet. När hon kom hem så kollade vi på serie i soffan (hihi har inte gjort något annat dom senaste dagarna) och bakade, både drömmar och äppelmuffins. Åt grillmiddag med familjen och satt och pratade länge på altan. Sensommarkvällar ändå! (Höstkvällar)

Japp det är september nu. HÖST. Jag hatar hösten. Men jag kan inte hata hösten när det är 21 grader ute och fortfarande tillräckligt varmt på kvällen så man slipper frysa utan jacka. Tack för det!