Semester

(null)

Äntligen har jag också semester! I två hela veckor! Det firade vi med favorithamburgare från Ribhaus som vi åt på balkongen. Här ska det njutas alla dagar dom kommande veckorna. Först några dagar hemma och sen börjar vi vår roadtrip neråt i landet. Ska bli så kul!

Vardagsbilder

Vardag. Finare väder igen. Men sen regn igen. Ätit god pizza på balkongen. Räknar ner dagarna till semester! 3 dagar kvar!!!

Fika med släkten

Söndag. Bakade silviakaka efter frukost. Åkte till Ikea och Bauhaus för att köpa lite saker till semestern. Åkte vidare till Köping för att fika med släkten hos mamma. Bettan passade på att klippa oss alla också (håret blev nästan 1 dm kortare, så skönt!) På kvällen åt vi söndagsmiddag hos mamma men nu är vi påväg hemåt igen. 5 dagar till semester!!!! Heja heja

Kungsbyn och Målhammar

Lördag. Åkte till Kungsbyn med familjen på förmiddagen. Tittade på massa djur men Casper tyckte såklart att traktorn var roligast. Sen åkte vi vidare till Målhammar stall (den här helgen också, det är ju så himla mysigt där!) för våffellunch och fika.

Påväg hem igen så stannade vi på Ica och storhandlade. När vi kom hem så däckade jag i sängen och sov i 1,5 timme...? Var tydligen trött. Sen dess har jag bara suttit i solen på balkongen och läst bok. Det var längesen. Nu ska vi äta middag och kolla på serie.

Bakar churros

Torsdag. Har jobbat hela dagen. Fint väder har det varit också. Efter jobbet kom Clara, Casper och Elin hit. Vi åt middag ihop och sen bakade vi churros (första gången för oss men dom blev ganska goda). Dom åkte hem för en stund sen och sen dess har jag bara duschat, tvättat och nu ska jag lägga mig i soffan och fortsätta kolla på Gåsmamman. Imorgon kommer Leo hem igen! Saknar honom!

Halvvägs till helg

Halvvägs in i jobbveckan. Halvvägs till helg. Det går bra att bo själv nu när Leo är i Båstad. Gillade det mer än vad jag trodde att jag skulle göra. Jag kollar på Gåsmamman och äter favoritmat i soffan. Topp!

Minigolf och bowling

Måndag. Efter jobbet mötte jag Clara, Elin, Emilia och Lucila på stan. Vi gick till olearys och spelade minigolf, sen till Kajens café för att äta middag och sen tillbaka till olearys för att spela bowling. Är så dålig på bowling men det var kul ändå! Nu är jag hemma igen. Leo är i Båstad hela veckan och kommer hem på fredag så jag är hemma själv. Ska sitta i soffan och kolla på Beck hela kvällen.

Grillmiddag med familjen

Söndag. Började med scones och jordgubbsfrukost. Började städa lägenheten. Tog en paus och åkte till Virsbo för lunch och fika på Genbergs café. Kanske Sveriges godaste räkmacka och det var verkligen värt att vänta i 45 minuter. Sen åkte vi hem och fortsatte städa lägenheten. På kvällen kom familjen på söndagsmiddag. Vi grillade kyckling och åt med potatisgratäng. Dags att sova nu!

Utflykt till Målhammar

Lördag. Planterade äntligen om mina avokados så dom kan växa mycket nu. På eftermiddagen åkte vi ut på landet, till Målhammar stall. Ett supermysigt ställe med massa djur, fika och en liten loppis. Vi åt lunch och fikade (så gott). Och så fin och mysig gård! Efter vår utflykt åkte vi och handla och sen hem igen. På kvällen åkte vi voi för första gången. Haha dessa pensionärer var sist på bollen faktiskt men det var så kul! Nu blir det middag och serie.

Firar semester

Fredag. Helg!!! På kvällen cyklade vi ner på stan för att äta middag på Bra Hak. Vi skulle fira att Leo äntligen fick semester! Är så avis på honom för jag måste jobba i två veckor till innan jag får lite semester. Vi åt iallafall deras jättegoda hamburgare och drack goda drinkar på uteserveringen. Fin kväll!

Torsdagsglassen

Torsdag. Riktig sommarvärme idag igen! Efter jobbet kom Clara och Casper hit. Vi åkte ner till hamnen och åt glass på Kajplats 9. Älskar deras glass! På kvällen köpte vi mat från Chopchop och kollade på Bäst i test. Så mysig kväll med dom ❤️

Solen är tillbaka

Onsdag och Lill-lördag och halvvägs till helg. Det har blivit bättre väder igen så vi gick en kvällspromenad efter jobbet och åt middag på balkongen. Jag som skulle äta middag på balkongen varje dag.. men så blev det såklart inte. Nu ska vi kvällsfika framför en serie.

Söndagsmys med familjen

Söndag. Sovmorgon igen och sen sconesfrukost. Vi skulle åka till Kungsbyn djurpark på förmiddagen men det var stängt så istället åkte vi till Vallby friluftsmuseum, där träffade vi också mamma, Mike, Clara och Casper. Vi åt lunch och tittade på djuren. Sen åkte vi och handlade innan vi åkte tillbaka hem igen. Kollade på serie och powernapade i soffan. Åkte till Clara på söndagsmiddag. Nu sitter vi i bilen påväg hem igen.

Båtäventyr och bowling

Lördag. Lång sovmorgon, så himla skönt! Lyxfrukost från Kopparlundens bageri som vi åt framför en serie när klockan var över elva. Det var längesen. Sen gick vi en prommis och åkte in till hamnen. Vi tog båten ut till en liten ö som heter Elba där vi åt lunch med utsikt över Mälaren. Lagom till när regnet kom så åkte vi tillbaka in till stan. Väl hemma igen så la vi oss och vilade/kollade serie i soffan nån timme. Åt mat och cyklade in till stan igen. Den här gången skulle vi bowla på Olearys. Superkul! Drack drinkar och åt pommes till nattmat. Var hemma vid ett inatt.

Sommarkväll med släkten

Fredag! Helg! Efter jobbet tog jag tåget till Köping och där hämtade Leo mig. Sen gick vi till pappa där vi åt middag med pappa, camilla, Axl, Clara, Casper, Tommy, Sussi, farmor och farfar. Jättegod mat och efterrätt! Det blev en helkväll hos dom och vi var inte hemma i Västerås igen förrän klockan två inatt. Men en såå mysig och rolig sommarkväll med släkten!❤️

Vardagen

Jobbvecka. Både sol och regn men mest moln och 18 grader. Vardagsmiddagar och varm choklad efter att ha cyklat hem i regnet. Min chili växer ännu mer och jag älskar den. Imorgon är det äntligen fredag! Wooohooo

På söndagar går vi på museum

Söndag. Åkte till polismuseet på förmiddagen. Väldigt spännande faktiskt! Sen åt vi lunch på Vapiano innan vi tog tåget hem till Västerås. En helg i Stockholm går också fort. Men den var bra! Nu ska vi till Köping och äta söndagsmiddag hos mamma.

Utflykt till Fjäderholmarna och parmiddag

Fredag. Kom till Stockholm på kvällen. Åt middag med Leo och Carola och sen firade vi Carola i efterskott med fika, prosecco och paket.

Lördag. Fick sova ut, länge. Åt frukost framför Nyhetsmorgon. Åkte in till stan för att ta båten ut till Fjäderholmarna. Det är så mysigt där!!! Så synd bara att vädret inte var bättre. Det regnade lite men sen kom solen fram på eftermiddagen, men varmt var det inte. Vi åt lunch (toast Skagen och rökta räkor!!), åt glass, köpte choklad från deras chokladfabrik och Leo provade öl från deras egna bryggeri. Väldigt bra dag alltså! Älskar Fjäderholmarna!

När vi kom hem till svärmor igen var det bara att duscha och byta om och sen åkte vi in till stan igen. Vi skulle äta middag på en tapasrestaurang med Vincent och hans tjej. Delade på massa tapas och drack massa sangria! Så gott! Sen gick vi vidare till en bar och drack öl och cider. Sen gick vi vidare igen, den här gången hamnade vi på en bowlinghall så vi spelade lite bowling tills dom stängde. Då var vi trötta och tog en Uber hem. Dessa pensionärer är inte vana att vara ute såhär sent. Det blev en väldigt bra kväll också.

Vardagsbilder i början av juli

Det är juli!!! Sommar!!! På riktigt!! Men sommarvädret försvann fort, nu är det molnigt och 20 grader istället för sol och 32 grader som det var förra veckan. Men jag har ändå jobbat hela veckan så det gör inget. Igår åkte Leo till Stockholm så mamma, Clara och Casper kom hit och hade myskväll med mig. Vi åt laxburgare och kollade på serie. Sen sov dom över och skjutsade mig till jobbet imorse.

Nu är det helg och jag sitter på tåget till Stockholm. Vi ska hälsa på svärmor i helgen.