Sista juli

Måndag. Efter frukosten åkte jag ner till stan för att gå på fotvård. Så välbehövligt! Åt rester till lunch framför en serie. Gick sedan till skogen för att plocka årets första blåbär. När tålamodet var slut så tog vi med oss blåbären till mamma och gjorde en blåbärspaj. Nu har vi precis ätit pinsa till middag ute på balkongen. Måste passa på.

Lördagens utflykt

Lördag. Solen och sommarvärmen är tillbaka, iallafall idag. Vi åkte till Genbergs sommarkafé i Virsbo för att äta lunch och fika i solen. Supergott! Sen passade vi även på att storhandla påvägen hem. Pappa kom över på en kaffe på eftermiddagen, vi tog en promenad, köpte glass och grillade fläskfilé till middag. Sen spelade vi spel på balkongen efter middagen. Rutin nu. Sommar ❤️

En fredag i juli

(null)

Fredag. Tvättat och packat upp från semestern i Stockholm. Åkte på fikautflykt till Åskebro gård i Kolbäck. Ett mysigt nyöppnat ställe på landet. På eftermiddagen åkte jag med Clara, Casper och Wilma till farmor och hälsade på. Nu blir det serie och ost och kex i soffan.

Stockholm dag 5

Torsdag. Dagens utflykt gick till Dalarö. Det var fem år sedan vi var där sist så det var på tiden. Lika fint och mysigt som förra gången. Vi åt god lunch, handlade i lanthandeln, åt glass och tittade i hamnen. När vi kom tillbaka så var det redan sen eftermiddag och det var dags att lämna Stockholm och åka tillbaka till Köping. Men vi har ändå haft fem bra dagar med massa god mat och utflykter.

Stockholm dag 4

Onsdag. Idag tog vi båten ut till Fjäderholmarna och som tur var så kom solen fram direkt vi kom ut dit. Vi åt lunch på Rökeriet, gick en promenad runt ön, åt glass, drack öl/drink och köpte med oss chokladpraliner från deras chokladfabrik. Några timmar senare tog vi båten tillbaka, gick runt i stan en stund innan vi åt middag på Basta. Också sååå gott! Deras pizza och pasta är otrolig! Sen åkte vi hem och spelade spel resten av kvällen.

Stockholm dag 3

Tisdag. Åkte in till stan för shopping och lunch. Åt Stockholms kanske godaste kebab på Meat on a stick. Åt Stockholms helt klart godaste kakor på Krumel. På kvällen var vi på Allsång på Skansen (Thomas ❤️) och tog sen en drink påvägen hem.

Stockholm dag 2

Måndag. Andra dagen i Stockholm och vi vaknar upp hos svärmor efter en lång sovmorgon. Efter frukosten åkte vi till Bromma flygplats för att hämta Leos morbror och sen till Bromma blocks. På kvällen åt jag och Leo på Thaiboat, äntligen! Har velat äta där i flera år men det har inte blivit av. Men det var såå gott! Efter middagen gick vi till Sjöstaden skybar för en drink med fin utsikt.

Vår första bröllopsdag

Söndag. Vår första bröllopsdag började med frukost på sängen och på eftermiddagen åkte vi till Stockholm för att hälsa på svärmor några dagar. På kvällen åt vi en otrolig fyrarätters middag på Capricci för att fira vårt första år som gifta. ❤️❤️❤️

1 år som gifta

Vår första bröllopsdag. 1 år som gifta! Oj vad det gått fort sen den 23 juli 2022 💕 Dags för bomullsbröllop!

Lunch på Ängsö

Lördag. Sov rekordlänge, åt frukost i sängen, tvätta och när det sedan blev dags för lunch så hämtade vi mamma och Mike och åkte ut till Ängsö. Där åt vi jättegod gös på deras fiskrestaurang. Och en supergod morotskaka till efterrätt. Köpte även med oss lite fisk och hälsade på fåren innan vi åkte hem. Vi hann bara släppa av mamma och Mike och åka hem innan vi hade bestämt att dom skulle komma till oss för att spela boule. Så det gjorde vi och det var kul. Sen fortsatte vi med spel och vin på balkongen. Sommarkvällar!

Semester!!!!

Fredag! Jobbade hela dagen men NU är det semester! Den riktiga semestern, tre veckor! Andas ut! Vi firade med AW på Skeppis och sen cyklade vi hem till pappa och Camilla där vi satt och pratade på altan till klockan ett på natten. Då var vi trötta.

Vardagen v.29

Vardagen v. 29:
1. Läser bok på balkongen. 2. Ägnar kvällarna åt att spela spel på balkongen med Leo. 3. Torsdagens ensamlunch på Kalle på spången efter en halvdag på jobbet. Efter lunchen gjorde jag lashlift på Lash and brows, så nu är fransarna fina till semestern. 4. Mellis på balkongen. Ja jag lever mest på balkongen.

Årjäng - del 2

Fler bilder från veckan i Årjäng. Mer sol, mer bad, grillad mat, paddlat kanot och Värmlands bästa pizza. Vi hade inte bara tur med vädret, det regnade en hel del också.

Årjäng - del 1

Hemma efter en vecka i Årjäng. Campingliv, glass, spel, bubbel, sol och bad. Vad mer behöver man ens? Jo, en bok i handen. Sommar ❤️

❤️ Karlstad - del 2 ❤️

Söndag. Vaknade upp i hotellsäng till ett soligt Karlstad. Efter hotellfrukost gick vi en promenad runt Sandgrundsudden och vi ville bara hoppa i vattnet. Men istället åkte vi vidare till Rotnäs gård där vi mötte upp resten av semestergänget för lunch och glass i solen. Sånt mysigt ställe! Och god pizza! Här tar vårt dygn i Karlstad slut. Vi fortsatte till Årjäng med hela gänget och här ska vi bo på campingen i en vecka. Semester!

❤️ Karlstad - del 1 ❤️

Ett dygn i Karlstad började med picknick på Skutberget (hamburgare från bästa Street friends), in till stan för att checka in på hotellet, gå på stan, äta glass på Carli, dricka drink på Bubbels, chilla på hotellrummet och sen middag på Olssons bazar. Och herregud, vilken otrolig middag! Topp 3 i år! Efter middagen gick vi vidare till Brasseriet och drack drinkar. Älskade älskade Karlstad, du har en speciell plats i mitt lilla hjärta.

Mysigt dygn med mamma och Clara

Fredag. Gick lite tidigare från jobbet pga nu är det semester (en vecka dock men ändå, riktiga semestern är senare). Mötte mamma och Clara på ett hotell i Västerås där vi skulle spendera natten. Men först: drink på rummet, shopping på stan och sen middag på Boca. Sangria och tapas! Efter maten blev det en drink i hotellbaren innan vi gick till rummet och kollade på film. Så mysig dag med mamma och Clara ❤️

Lördag. Nu har vi ätit hotellfrukost, checkat nu och åkt till Erikslund för lite shopping. Sen åker vi hem till Köping igen, men för mig blir det bara att packa om och åka igen för idag åker jag och Leo till Karlstad.

Äventyr med mamma

Torsdag. Jobbade halvdag idag. Åkte hem och mötte mamma och sen åkte vi iväg till Eskilstuna. Vi började med att åka till Wäsby gård där vi åt lunch (så god räkmacka!) och kollade i butikerna. Sen åkte vi vidare till Solby gård för fika och en titt i gårdsbutiken. En jobbdag kvar till en veckas semester!

Sommardagar i juli

1. Lyxig måndagsfrukost på en ledig dag. 2. Lunch i Arboga på Hjälmare kanalcafé med mamma som också var ledig. 3. Bakat kakor till semestern. 4. Tomaterna har kommit! Och några är redan röda.

Passa på att bada!

(null)

Lördag. Jobbade till halv fyra. Åkte hem och hämtade Leo sen åkte vi och badade vid Skillingeudd. Idag var det betydligt kallare men badade gjorde vi ändå. Det är ändå sommar ❤️
När vi kom hem igen åt vi massa plockmat till middag på balkongen och sen kollade vi serie i soffan.

Cityfestivalen

Fredag. Efter jobbet mötte jag Leo och Elin som hade kommit till Västerås. Vi gick på cityfestivalen, åt middag på Klang, åt churros och kollade på konserter: Jirell, Peg Parnevik och Hov1 (tyvärr på avstånd då vi inte fick tag i biljetter, men bättre än inget.) Kom hem alldeles för sent så det var bara att sova på en gång för jag skulle upp och jobba klockan sex.