Besöker gårdsbutik och Gammelgården

Fredag. Började dagen med morgonprommis med mamma och sen jordgubbsfrukost. Sen kom Clara och Casper och då åkte vi till Köpings musteris gårdsbutik. Där köpte vi på oss ett lager med deras olika äppelmuster. Efter det åkte vi vidare till Gammelgården för våfflor och fika. Det var jättelängesen jag var där sist. Ett riktigt barndomsminne. På eftermiddagen gick jag ut i skogen och plockade blåbär. Det blev inte så mycket för att jag har 0 tålamod men det var kul iallafall.

Nu har jag precis kommit hem till lägenheten igen. Handlade mat på vägen hem så nu ska jag sätta mig och äta framför en serie.

Myskväll hos mamma

(null)

Torsdag. Leo är på semester den här veckan och jag är hemma och jobbar. Men imorgon är jag ledig så idag passade jag på att åka hem till mamma. Vi hade en jättemysig kväll med skaldjursmiddag (japp, igen! Men det är bara sommar en gång om året), bubbel och film i soffan.

Söndagsäventyr

Söndag. Sovmorgon och sen fortsätta att tvätta alla kläder från semestern. Vid tolv åkte vi till Virsbo för att äta lunch och fika på Genbergs café. Ett mysigt litet ställe vi upptäckte förra året. Där har dom Sveriges godaste räkmackor och lika gott fika.

Sen åkte vi vidare hem till pappa och Camilla där vi pratade semestrar och åt glass. Efter det fortsatte vi hem till mamma där vi åt middag med dom. Hann träffa nästan hela familjen under en dag. Nu är vi hemma i Västerås igen och imorgon börjar jag jobba.

Bild 3: Mina tomater har växt så mycket under semestern och några är redan röda.
Bild 4: Mammas lavendel i en fin liten vas.

Hemvägen / skaldjursfrossa

Påväg hem från Västervik igår så gjorde vi några små stopp på vägen. Först åkte vi ut till Gränsö slott och tittade där. Superfint! Sen stannade vi på ett ljusstöperi och köpte ljus. En bit utanför Västervik så hittade vi Almviks café där vi stannade och åt deras pizzabuffé. Otroliga pizzor, så goda! I närheten hittade vi också en inredningsbutik där vi shoppade lite. Sen åkte vi hem och jag sov nästan hela vägen till Västerås.

När vi kom hem började vi packa upp, tvätta, handla mat och sen åt vi ICAs skaldjurskasse (mmm så gott!) framför en serie.

Västervik - del 3

Västervik - del 2

Västervik - del 1

Hemma efter en veckas semester i Västervik med sol, bad, klipphäng, grillmiddagar, go kart, paddla kanot och SUP. Och såklart en massa glass! Vilken underbar vecka vi fick! Superbra väder hela veckan ☀️

En heldag med mamma

Torsdag. En heldag med mamma. Vi började med morgonpromenad, frukost och sen massage. Efter massagen åkte vi ut till Borgåsund för att äta lunch. Vi delade på en toast skagen och varmrökt lax med potatissallad. Allt var såå gott! Sen åkte vi hem igen och bakade kakor till semestern. Passade på att färga håret mörkare också nu på kvällen. Gillar det bättre! Nej nu ska vi sova och sen går jag in i semester mode!

Semester!

Semester! Och det blev kvällsbad idag igen pga 32 grader ute, även på kvällen. Nu ska jag packa lite inför semestern till Västervik på fredag. Så taggad!

En sommartisdag

Tisdag. En sista jobbdag kvar innan semester nummer ett. Men först: kvällsbad på Björnön och sen middag framför Allsång på Skansen.

Glass på Frösåkers brygga

(null)

Lördag. Är mitt inne i en "jobba-åtta-dagar-i-rad" period och nu är jag iallafall halvvägs. Så det enda jag gör är att jobba, sova, äta och kolla serie ibland. Konstant trött. Men snart, snart semester!

Idag efter jobbet blev det iallafall en glassutflykt till Frösåkers brygga. Vi åt deras egengjorda glass och den var såå god. Mysigt ställe som jag gärna åker tillbaka till.

Två dagar i Köping

Har spenderat två dagar i Köping nu när jag varit ledig. Vi har varit hos farmor och farfar och fikat, gått promenad med Luli, ätit glass på Glass & berså och ätit grillat på altan. Älskar allt det där! Och tack för sol ☀️

After work och kvällsbad

Lördag: Jobbat hela dagen! Mötte Leo i stan och tog en after work-drink. Åkte hem och städade, bakade, åt grillmiddag framför serie och kvällsbadade när solen började gå ner. Tänk att kvällsbad nästan blev en rutin den här veckan. Älskar det!

Mysig sommardag

Fredag. Checkade ut från stugan efter frukosten. Sen åkte vi till Kvarnfallets kafé och köpte med oss fika innan vi åkte till Hällarna och badade. Efter några timmar där åkte vi hem igen för jag och Clara skulle ta vår första vaccinspruta. När Leo slutade jobbet åkte vi och handlade till middagen på Hatz deli och sen hem till Västerås igen. Innan middagen blev det ett kvällsdopp på Björnön och sen hem och äta massa plockmat.

Mysigt dygn på landet ❤️

Torsdag. Åkte till Arboga med Clara, Casper och mamma på eftermiddagen. Vi hade hyrt en liten stuga på landet där vi skulle bo en natt. Vi badade i poolen, åt tacos, gick kvällspromenad och spelade kort. Det var verkligen ett supermysigt dygn!

Kvällsäventyr

Onsdag. Kvällsäventyr: åkte ut till Björnön för att kolla på solnedgången och sen sova i bilen. Det skulle bli ett litet äventyr i skogen men Leo tyckte att det var varmt och obekvämt så vi gav upp och åkte hem igen efter nån timme. Jag tyckte iallafall det var mysigt så länge det varade.