Helgen vecka 34

(null)

Fredag. Jobbade hela dagen. På kvällen åkte Leo och jag till Westerqvarn för att äta pizza och sen hem till soffan igen för att kolla serie.
Lördag. Jobbade även denna dagen. Efter jobbet åkte jag hem till Elin där vi hade pysselkväll och målade på ljus och glas. Vi tappade dock tålamodet och åt istället middag framför en film.
Söndag. Jobb!!! Trött!!! Söndagsmiddag med familjen. Äntligen ledig imorgon.

27 års kalas

Söndag. Har städat, bakat och fixat för på eftermiddagen kom släkten hit och firade mig lite i efterskott. Ovan är en del av alla fina presenter jag fick ❤️ På kvällen var det söndagsmiddag hos Clara och nu längtar jag till soffan. Så trött!

Släktfika

(null)

Lördag. Vaknar upp i hotellsäng i Örebro och äter god frukost. Tar tåget hem, hinner bara duscha innan vi åker vidare till Jessica där det var släktträff med 100 årskalas. Massa fika och pizza på kvällen. Nu blir det serie i soffan resten av kvällen.

Min 27 års dag

Fredag och min födelsedag. 27 år. Jobbade till halv fyra och efter jobbet åkte jag till Örebro för att möta upp Leo. Vi åt trerätters middag på Ett rum och kök, drack drinkar, åt nattpizza och sov på hotell. Så bra och mysig födelsedag med min Leo.

Bilder från dom senaste dagarna

Blandade bilder från dom senaste dagarna. Är tillbaka på jobbet igen och jag saknar redan allt med min semester.
1. Pastagratäng som blev till en massa matlådor. 2. Rabarber och jordgubbssaft av resten i frysen. 3. En sommarhimmel. 4. Dagens lunch på Kalle på spången. 5. Bakat mandelmusslor till lördagens släktfika.

Haverdal - del 2

Fler bilder från vår vecka i Haverdal. Det blev helt okej väder dom sista två dagarna. En av dom dagarna åkte vi till Stora berg som är en gård där dom bland annat gör egen pizza, eget vin, har en gårdsbutik och har självplock av hallon. Så vi åt jättegod pizza till lunch, shoppade loss i gårdsbutiken och plockade hallon som vi hade till en dessert dagen efter. Det blev också mer glass, mer sangria och mer bokläsning men inget dopp i havet. Sista kvällen hade vi kräftskiva med långbord i lekparken.

Igår var det dags att lämna Haverdal för den här gången. Påvägen hem stannade vi i Skara på Vedens lustgård och åt pizza. Så gott!!!

Haverdal - del 1

En vecka i Haverdal. En vecka med mycket regn, storm och ännu mer regn. Men det var också lite sol. Det var även spel, sangria, läsa bok, besöka gårdsbutiker, äta glass, klappa får och göra dagsutflykter. Mysigt trots regnet!

Två dagar i Ullared

(null)

Fredag. Vaknade upp i mysigaste hotellrummet och åt sen en god hotellfrukost. Chillade på rummet innan vi (mot vår vilja) checkade ut från detta underbara ställe. Vi åkte då vidare till Ullared där vi mötte upp resten av släkten och spenderade två dagar där med massa shopping samt övernattning i stugor. Mys!

Det är nu lördag eftermiddag och det är dags att åka vidare till Haverdal där vi ska spendera en vecka, vår sista semestervecka.

Ästad vingård - del 2

Fler bilder från Ästad vingård och vår otroliga middag. Förrätten, som var en isad tomatsoppa, blev verkligen en favorit! 10/10 middag!

Ästad vingård - del 1

Torsdag. Efter hotellfrukosten i Jönköping checkade vi ut och åkte vidare till Ästad vingård. Som vi har längtat efter den här dagen. En bröllopspresent som vi inte har hunnit utnyttja förrän nu. Och herregud så bra allting var!!! Hotellrummet (med bastu), vingårdsvandring, vinprovning, spa och en supergod 5 rätters middag på kvällen. Det var lätt det bästa spa:t vi varit på. Stort både ute och inne med flera pooler och ännu fler bastur. Hit ska vi definitivt igen!

Första stoppet på vår lilla roadtrip

Onsdag. Vi börjar våran roadtrip med ett pizzastopp på Garaget i Hjo. Supergoda pizzor! Sen fortsätter vi ner till Jönköping där vi ska sova inatt. Vi checkar in på hotellet och tar en promenad på stan, kollar i butiker och kollar en sväng i hamnen. Middagen åt vi på tapasrestaurangen El gordo där vi delade på massa smårätter. Efter middagen gick vi tillbaka till hotellet och tog en drink med Luli, Vincent och Linn som alla råkade befinna sig i Jönköping samtidigt som oss. Sjukt och kul! Nu ska vi sova och imorgon åker vi vidare.

Dagens utflykt: Västerås

Tisdag. Åkte till Västerås på förmiddagen för att Leo skulle till frisören. Sen åkte vi vidare till Öster Mälarstrand för att äta lunch på Bryggans bistro. Halloumiburgare på solig uteservering. Efter lunchen satte vi oss på en bänk på bryggan och njöt av solen. När vi blev sugna på glass så åkte vi till Glassverket och åt deras goda glassar. Påväg hem så stannade vi på Åhléns outlet för lite shopping. Nu har jag precis vilat några timmar och ska nu fortsätta packa till vår lilla roadtrip och semester i Haverdal.