Promenad på Ängsö

Söndag. Efter frukosten åkte vi ut till Ängsö och promenerade 5 km. Bra start på dagen! När vi kom hem igen så städade vi lägenheten, bakade blåbärspaj och lagade mat. På kvällen kom familjen hit på söndagsmiddag. Så mysigt!

Min lördag

Lördag. Leo åkte till bageriet och köpte frukost till oss som vi åt framför Nyhetsmorgon. Sen åkte vi och spelade badminton i en timme. Efteråt stannade vi på ÖB och storhandlade massa saker som var slut här hemma. Därefter lunch, dusch och sen åka till Köping för att fira Melker. Vi följde också med Casper när han gjorde en väldigt liten runda med bus eller godis.

När vi kom hem igen senare på kvällen så gjorde vi en jättegod räk- och sparrispizza till middag. Nu: serier!!!

Inför halloween

Det är fredag och äntligen helg igen! Har haft fullt upp på jobbet med att baka och dekorera inför halloween. Gjorde söta pumpor i marsipan och passionstartletter med spökmaränger. Efter jobbet gick jag en långpromenad och sen var det dags att karva årets pumpa som nu står utanför dörren. Har också hunnit med att ta ner balkongmöblerna till förrådet och även rensat där nere. Nu väntar en kväll i soffan framför serier.

Äppelmos och höstpromenader

Har kokat äppelmos av morfars äpplen och har fortsatt att gå höstpromenader i solen. Har nog aldrig uppskattat hösten så som jag gör i år. Den är kanske extra fin det här året. Räknar ner timmarna till fredag eftermiddag och det ska bli såå skönt med en lugn helg.

En söndag i oktober

Söndag. Kom hem till mamma på eftermiddagen och myste där resten av dagen. Fotade lite höstbilder ute. Åt söndagsmiddag på kvällen och kollade på nya säsongen av Solsidan. Och så var denna helgen också slut!

En mysig tjejhelg

Lördag. Tog tåget till Köping efter frukost. Där blev jag hämtad av Elin, Clara och Emilia. Vi åkte till Katrineholm där vi skulle ha en myshelg i en stuga som vi hyrt. Vi låg i sängen och kollade på serie/film och åt godis hela kvällen. Imorse åt vi frukost och städade innan vi lämnade stugan och åkte vidare till Vingåkers factory outlet. Vi hittade inget kul där men stannade också på Tuna park påväg hem och åt lunch. Det blev verkligen en supermysig helg ❤️

Det är något med fredagar

(null)

Fredag! Helg! Känslan nu när det precis blivit helg är! Bäst! Det blev en promenad lagom tills solen gick ner. Sen blev det hummersoppa med kräftstjärtar och vitlöksbröd. Fortsätter denna fredagskväll med att kolla på Gåsmamman och idol och äta snacks. Bra start på min helg.

En bit från min vardag

Vardagen! När hösten är såhär fin så måste man föreviga den 🍁 Går promenader i Hagaparken som är så fin just nu med alla fina höstlöv. (Såklart även fint på våren när det är hav av vitsippor här). Mer den här veckan: mycket på jobbet som vanligt, gjort bland annat denna chokladtårta till en beställning. Har även second hand shoppat igen, denna gång blev det den här fina kammarljusstaken. Älskar den! Snart helg, tack för det!

Mys i Köping

Söndag. Började dagen med bingorundan i skogen, ingen vinst idag dock. Sen frukost och mysa i soffan hela dagen. Vi kollade på serie och sov lite hehe. På kvällen åt vi söndagsmiddag hos Clara. Nu har vi precis kommit hem till lägenheten igen och jag ska ställa mig och skala/hacka massa äpplen som jag var och hämtade hos morfar tidigare idag. Det ska bli äppelmos och äppelsaft en annan dag.

Klädbytardag

Lördag. Frukost framför Nyhetsmorgon och sen en timmes badminton. Sen åkte vi och handla innan pappa kom över på en fika. På eftermiddagen åkte vi till Köping för på kvällen skulle vi ha klädbytardag med hela klädbytargänget. Vi gjorde en hel buffé med smårätter och plockmat och bytte sedan bort våra kläder. Fyndade en hel del till mig själv! Så nöjd!

Höstbilder

Det är höstlöv, höstpromenader och chailatte på Waynes coffee. Vardagen rullar på medan det bara blir kallare och mörkare ute. Men just nu gillar jag ändå oktober 🍂🍁

Fortsättningen på en toppenhelg

Det blev en toppensöndag också! Vilken tur man har! Vi började med hotellfrukost och sen tre timmar på hotellets spa med en pool på taket. Riktigt bra start på dagen. Sen gick vi ut på stan igen. Först lunch på Sandhäxan där vi fick sällskap av Leo och hans mamma också. Sen shoppade vi lite till och fikade på Vetekatten innan det var dags att lämna huvudstaden. Sa jag att det hade varit en toppenhelg??? TOPPEN ❤️

Min 25 årspresent

Vilken toppenlördag det blev! Jag, mamma och Clara åkte med Leo till Stockholm imorse. Han skulle till sin mamma och vi tre skulle ta in på hotell. Fick det i 25 årspresent av dom ❤️ Vi började med lunch på Vapiano sen shopping, champagne, mer shopping, supergod middag på Bistro Boheme och drinkar på skybar. Sa ju det, en toppenlördag!

En fredag i oktober

Fredag! Slutade redan klockan tre, det var höstsol och sen gick jag prommis med Chico. Åt massa plockmat till middag + kollade på ny serie. Danska serien Kastanjemannen på Netflix. Tips!

Kanelbullens dag

(null)

Måndag och kanelbullens dag! Bagarnas nationaldag (tillsammans med semmeldagen). Efter jobbet gick jag en promenad med Chico och sen fastnade vi i soffan framför en serie. Efter middagen åt vi SÅKLART varsin kanelbulle från stans bästa: Bageri april.

Söndag

Söndag! Morgonprommis, frukost, en timmes badminton, handla, äta lunch, sova, tvätta och sen åka till Köping för att äta söndagsmiddag hos mamma. Trerätters till och med! Mmmm tomatsoppa och porterstek!

Ännu en helg är över och imorgon är det dags för en ny jobbvecka.

Middag och show

Lördag! Åkte hem från Stockholm vid tolv. Chico följde med och ska vara hos oss den här veckan, så mysigt! Strax innan fem kom familjen hit. Leo och Mike skulle vara barnvakt åt Casper och jag, mamma och Clara skulle ner på stan. Vi började med att äta en jättegod middag på Brasserie stadsparken och sen gick vi till konserthuset för att se Pernilla Wahlgrens show. Jättekul verkligen! Vi har väntat på den här showen i 1,5 år och äntligen blev den av. Så himla rolig kväll!

Äntligen fredag!

(null)

Så skönt med helg. Vi åkte direkt till Stockholm efter jobbet för att hälsa på svärmor en snabbis. Vi lagade en laxpasta till middag och kollade på film på kvällen.