Vår nya tvättmaskin

(null)

Tisdag. Dagen började med snöstorm och slutade med sol OCH en ny tvättmaskin. Förra veckan beställde vi den äntligen och idag stod den i vårat badrum. Så så glad. Efter att ha haft en gemensam tvättstuga i nästan 5 år så ska det nu bli skönt med en egen tvättmaskin igen.

Kanske årets lugnaste helg

Detta var kanske årets lugnaste helg. Vi var mest hemma, förutom när vi handlade igår. Vi kollade på serie, åt god mat, drack sangria och sov två timmars powernaps mitt på dagen. Gillar såna här helger också. Idag har vi tvättat en massa, gått en prommis, ätit årets första glass och på kvällen kom familjen på söndagsmiddag. Fisksoppa och cheesecake i glas fick det bli. Passionskräm denna gången. Nu ska vi sova men jag är ledig även imorgon, sååå skönt!

Röda himlar över oss två

Fredag!!! Slutade redan klockan 14!!!! Helg!!!!!

1. En citronmoussetårta jag gjorde på jobbet idag.
2. Slutade jobbet tidigt = lunch och AW med Leo :)
3. Frozen margarita <3
4. Eftermiddagsfika.
5. Sen middag, hamburgare och sangria, framför Bäst i test.
6. Thomas släppte ny låt idag!!!

Vardagen

Gårdagens middag på balkongen. Mys! Sen gick vi på en kvällspromenad och hittade fina körsbärsträd.

Idag efter jobbet hämtade Leo mig och så åkte vi till Köping. Vi åt middag (toast skagen, räkor och kräftor!!!) med mamma, Clara och Casper på altan. Längtar till kräftskiva nu!

Jag tänker alltid på dig i april

Måndag. Jobbat, gick prommis i solen med Leo, åt middag på balkongen (Max! Hihi! Årets första balkongmiddag) och sen kollade vi på serie i soffan. Tack måndag för sol och typ 18 grader.

Tisdag. Jobbat, lämnade äntligen in cykeln på service för det behövdes verkligen, promenerade istället hem i solen och sen ytterligare en kort promenad i solen när jag kom hem. Aaaah det är ju så härligt med vår!!! Älskar nog våren lite mer varje år. Sol överallt! Blommor överallt! Nu ska jag bada och sen ska vi äta middag på balkongen, såklart. Vill äta middag där varje dag tills september.

Utflykt till Kärrbo prästgård

SÖNDAG och så fint väder.

1. Årets första frukost på balkongen!!!
2. Satte ytterligare tre avokadokärnor i vatten och hoppas att dom ska börja växa lika mycket som kärnan jag satte för två månader sen gör.
3-5. Efter att ha tvättat två maskiner så åkte vi på utflykt till Kärrbo prästgård där vi träffade mamma, Clara och Casper. Tittade på djur och klappade söta små lamm.
6. Åt nygrillade hamburgare i solen. Asså så goda!!
7. Sen fikade vi såklart också.
8. Mysigt utflyktsställe som jag snart kommer att besöka igen.

Sen åkte vi vidare till Erikslund och köpte dom sista sakerna till balkongen. När vi väl kom hem igen så var jag tydligen helt slut så jag somnade en stund i soffan innan vi äntligen gjorde klart allt på balkongen. Nu är alla möbler där ute och vi har köpt ny filt, kuddar och blommor. Det blev lite mysigare! Nu ska vi åka till Köping på söndagsmiddag!

Gör min egen surdeg

Lördag. Bakade scones till frukost. Sen åkte vi och lämnade in bilen för tvätt och under tiden gick vi på prommis. På eftermiddagen kom mamma, Clara och Casper hit och fikade och jag gjorde äntligen min egen surdeg. Nu är den iallafall igång och om cirka en vecka kan jag börja baka surdegsbröd. Yey!!!

På kvällen kom pappa och Camilla hit och åt mat med oss. Vi bjöd på pulled pork och sen cheesecake i glas med citronkräm. Så mysigt!

Äntligen fredag

Fredag!!! Jobbade till 16 och sen äntligen var det helg! Även om det bara var en fyra dagars jobbvecka så var den lång. Efter jobbet hämtade Leo mig och vi åkte till Erikslund. Vi skulle handla på Ikea, ÖB, systemet och Ica. Storshopping alltså! Väl hemma igen så gjorde vi hemmagjord pizza och åt den framför Bäst i test. Bra fredag!

Jag var ingen, du var aprilhimlen

Är det vår på riktigt nu? Snälla! Ser blommor överallt nu. Så fint! Och sol sol sol!

I tisdags åt vi hamburgare från Ribhaus, älskaaar! Support your local hamburgare osv! Idag efter jobbet gick jag på stan och köpte nya byxor och sen mötte jag Leo för att fika på Systrarna Ericsson. Support your local kafé osv. En jobbdag kvar sen HELG heja heja!!

Annandag påsk

Måndag och jag är fortfarande påskledig. Så skönt! Sovmorgon, bada badkar och lunchdejt med Leo i Kungsör (support your local räkmacka). På eftermiddagen åkte vi till Ströö med Clara, Casper och pappa. Det var så längesen jag träffade pappa så det var kul att ses igen <3

Stannade kvar på grillmiddag hos mamma och Mike, mycket gott! Nu: påväg hem till Västerås igen. Imorgon är det dags för jobb igen efter fyra lediga dagar!!! Åh nej

Påskdagens kväll

(null)

Påskdagen och söndagsmiddag hos mamma. Träffade Luli på kvällen och gick en promenad med henne. Sen sov vi över hos mamma. (Kolla också hur fin min chili har blivit!)

Sälen del 2

En påskafton som började i pulkabacken och slutade med pizza och spel.

Sälen del 1

En påskhelg i Sälen. Vilat en massa, spelat spel, läst bok, ätit påskmat, fikat, gått promenader i snön osv osv. På nåt sätt var det trevligt med en riktig vinter, även om det bara var för några dagar.

Älskade älskade

THOMAS ♥ Ingen gör detta som du. En ny låt och Miriams cover. Älskade dom, båda två!

En chiliplanta som börjat växa osv

Onsdag. Detta har hänt igår och idag:

- Min chiliplanta, som jag började odla för några veckor sen, har äntligen sett livets ljus. Detta är det bästa med att odla!
- Bakade toscakladdkaka igår som även den ska tas med till Sälen.
- En favorittidning och en bra bok. Bra kombo!
- Lite nybakt bröd på jobbet imorse. Gott!!!
- En Ida. Selfie i förrådet på jobbet.

Skärtorsdag imorgon. Åker också till Sälen imorgon. Direkt efter att jag slutat jobbet klockan två. Äntligen!

Härligt vårväder

Måndag. Vilket jävla härligt väder det var idag då! Ett smakprov på sommaren! Älskar! Dock så har jag ju jobbat och varit inne hela dagen till klockan halv fem... men direkt jag kom hem satte jag mig på balkongen en stund innan jag åkte och handlade. Har också hunnit med att baka kakor som ska med till Sälen. Sälen ja! Bara tre dagar kvar till lite påsksemester med familjen och släkten i Sälen. Vill vila, läsa böcker, spela spel och såklart äta godis. Tre dagar!

Bakar pistagebullar

(null)

Söndag. Tvättat, bakat pistagebullar (kul! gott!) lagat massa mat osv osv. På kvällen kom familjen hit på söndagsmiddag. Vi åt kalvfärsbiffar med potatis, sås, lingon och pressgurka. Mmmmh älskar!! Nu ska jag kolla på serier och sen sova.

Aldrig vågat säga dom orden du sa

Fortfarande lördag. När vi kom hem från vår hotellövernattning så åkte vi och storhandlade men sen blev det inte mycket mer gjort den här lördagen. Jag satt på balkongen en stund och läste bok men det blev för kallt sen. Nu ska vi iallafall äta middag och titta på film. Det blev en ny favorit idag: lax med sparris och spetskål. Och sen godis!!!

Överraskad

Fredag. Jobbade till 16, det var sol ute och nu är det helg! Skulle möta Leo i stan och under tiden kollade jag i affärer. Hamnade som alltid inne på bokhandeln pga älskar böcker så mycket. Blev inget köp dock. Mötte sen Leo vid bussen och han tar med mig till Elite hotell och överraskar mig med en hotellövernattning bara så där?!?! Bästa han!!! Vi hade så mysigt. Drack drinkar och åt middag på Bra hak (stans bästa hamburgare) och sen kollade vi på Bäst i test från hotellsängen. Somnade alldeles för tidigt men jag var så trött efter den här jobbveckan. Idag tog vi sovmorgon till nio innan vi gick ner och åt hotellfrukost. Sååå gott och så bra frukost! Snart ska vi checka ut och promenera hem genom ett soligt Västerås. Så bra detta blev då! Vilken start på denna helg!

Hänt i livet

Hänt i livet vecka 14:

- Vi har bytt till sommardäck på bilen (vårtecken? Ja)
- Igår efter jobbet åt vi middag hos mamma och Mike. Taco-onsdag! Aldrig fel!
- Det har blivit april?!? Äntligen!!!
- Massor med blommor och årets första humla ger mig vårkänslor.

Snart är även denna jobbvecka över och jag lääängtar till helg 🌸