Biodejt

Fredag! Äntligen helg! Efter jobbet mötte jag Leo på stan och vi gick och fikade på Bageri april. Stans godaste bullar hittar ni här! Sen gick vi på bio. Bokade biljetter lite spontant imorse. Vi såg en svensk skräckfilm som heter "Andra sidan". Bra och läskig. Efter bion åkte vi hem och åt chevretoast till middag. Mmmm så gott!!!! Nu ska vi kolla serie resten av kvällen.

En mysig helg på landet, del 2

På lördagskvällen åkte vi in till Sala igen för att äta pizza på restaurang Höga grader. Mysigt ställe med vedugnsbakade pizzor! Jag åt en supergod pizza bianca med getost, fikon och mozzarella. Topp tre godaste pizzor jag ätit i livet, mmmm! Blir hungrig bara jag ser bilden! Efter pizzan åkte vi tillbaka till stugan för att fortsätta spela spel och kolla på serie. På söndagen hann vi bara äta frukost och städa innan det var dags att åka hem. Tack för denna helgen! Vill spendera alla mina helger här!

Halloweenpyssel

Igår när vi hade kommit hem från Sala (vi stannade på Erikslund för lunch och shopping först) åkte vi till pappa och Camilla en stund för att fika. På eftermiddagen pysslade vi lite hemma hos mamma. Jag och Clara gjorde varsin halloweenpumpa. Det var min första men tyckte ändå den blev rätt fin och mysig ute när det blev mörkt. Sen åt vi söndagsmiddag med familjen innan jag tog bilen hem till Västerås igen. Jag sov här själv inatt för Leo har varit i Stockholm hela helgen och kommer hem ikväll. Men innan jag hämtar honom på stationen så ska jag lägga mig i soffan lite. Behöver vila.

En mysig helg på landet, del 1

Vi började våran myshelg på landet med att äta tacos och sen fortsatte vi med att spela spel och titta på serie i sängen. På lördagen åkte vi in till Sala för att shoppa och fika. Sen hem igen för att MYSA. Titta på serie, sova middag i sängen och snacksa medan vi spelar spel. Mmmmm, mys ju!

Höstdagar

Gjort massor av dammsugare på jobbet den här veckan. Kul! Annars är det bara grått och regnigt ute så jag myser med te och ljus direkt jag kommer hem från jobbet. Bra idé! Imorgon är det fredag (bästa dagen!) och jag, Clara, Emilia och Elin åker till Sala över helgen. Vi har hyrt samma stuga som jag, mamma och Clara hyrde i september. Så där ska vi vara hela helgen och bara mysa, spela spel och äta god mat. Vi har längtat i flera veckor!!!!

Höstens musik

Detta är vad jag lyssnat på i sommar och vad jag lyssnar på nu. Nej men älskar min musiksmak! (Säger inte alla så?) Älskar svensk musik! Men märker att Håkan, Krunegård, Maggio och Thomas saknas..

Två favoritpersoner

Lite höstbilder tagna i ett kallt Köping igår eftermiddag.

Söndagsmiddag i Köping

Söndag. Sovmorgon. Sconesfrukost. Rensade garderob och städade kyl. Åkte till Köping. Firade Elin i efterskott. Var ute och fotade Casper på eftermiddagen, annars satt vi bara i soffan och kollade på serie. Åt också supergod trerätters till söndagsmiddag. Nu är vi påväg hem igen. Hem till ny arbetsvecka!

AW och middag på pinchos

Idag efter jobbet mötte jag Leo på stan. Det blev en spontan AW och middag på pinchos. Sangria och tapas, japp den här helgen också pga sååå gott! Efter middagen gick vi på bio också. Vi såg filmen "Honest thief" och den var verkligen jättebra! Tips tips! Nu ska jag sova så jag är pigg imorgon när jag ska upp och jobba ett extrapass på jobbet. På en lördag......

Höstfärg och höstsol

Några vardagsbilder från dom senaste dagarna:

1. Höstfint utanför jobbet! 2. En av veckans tårtor. 3. Slutade jobbet klockan 15 i onsdags så då åt jag en sen lunch på Waynes coffee och sen vidare till Harmoniq för att fixa ögonbrynen. 4. Oktobersol!!! Ja tack! 5. Köpte äntligen nya höstskor häromdagen. Det var ju för kallt med sneakers nu.. 6. Ännu mera oktobersol ☀️

En solig söndag i oktober

Söndag. Vaknade upp i en jätteskön hotellsäng efter att ha sovit såå bra. (Gör man inte alltid det i hotellsängar?) Låg kvar i sängen och kollade på Nyhetsmorgon. Gick ut på stan för att äta frukost på Systrarna Anderssons Cafe. Ojojoj deras frukost!!! Jag valde ett frukostpaket med smoothie bowl, croissant, juice och te. Jättejättegott!!!

Sen promenerade vi på stan (i solen!!) till Soda nation och Chokladfabriken. När det var dags för lunch gick vi till Mr cake. Alltid ett besök där när vi är i Stockholm. Vi delade på deras räkmacka och fikade efteråt. Sen var det dags att ta tåget hem till Västerås igen.

Det var vi som stod för söndagsmiddagen med familjen idag så när vi kom hem var det bara att börja laga mat och baka blåbärspaj innan dom kom hit. Men det är alltid mysigt med söndagsmiddag! Nu ska vi kolla på serie och sen sova.

Datenight i Stockholm

Lördag. Efter frukost med Elin så åkte jag till Stockholm för att spendera resten av helgen där. Shoppade och åt ensamlunch på Vapiano några timmar innan jag mötte Leo och shoppade (lite mer hihi) och fikade. På kvällen åt vi middag på Tapas28. Verkligen ett favoritställe! Åt tapas och drack sangria! Sen var vi trötta och gick till hotellet och sov.

Fredagsmys med Elin

Fredagsmys och sleepover med Elin. Tacos, bubbel, idol och snacks!!! Bästa starten på helgen ju! Så mysigt!

Ljudbokspremiär

Höstfärger och en chailatte på Waynes coffee. Den här veckan har gått ganska fort, faktiskt. Det är redan torsdag kväll och imorgon är det helg. Har börjat lyssna på ljudbok den här veckan. Trodde aldrig att det skulle vara något för mig men jag tror jag gillar det. Även om fysiska böcker alltid är bättre!

Kanelbullens dag

Söndag är en bra dag när man får vakna upp hemma hos mamma i Köping. Efter en promenad på förmiddagen så hamnade vi i soffan framför serier igen. Vi kanske somnade lite också. Ändå mysigt! Det är inte bara söndag idag utan också kanelbullens dag, det firade vi med kanelbullefika med släkten hos moster Jessica. Nu har vi precis ätit söndagsmiddag hos Clara och ska åka hem till Västerås igen efter 1,5 dygn i Köping. Väldigt bra helg!

Årets sista grillmiddag

(null)

Lördag! Yey veckans bästa dag! På förmiddagen var vi hemma och fixade med avloppet (så kul helgaktivitet....), tog ner alla utemöbler till förrådet och tvättade. På eftermiddagen åkte vi till Köping för Leo skulle spela padel och jag skulle baka hos mamma. Vi bakade både vaniljkaka och Värmlands tårta (saknar Karlstad extra mycket då). På kvällen kom Jessica, Roger och Melker över på middag. Det blev årets sista grillning med kött, kyckling, halloumi osv osv. När dom gått hem så kollade jag och mamma på serie i soffan men jag somnade såklart efter 5 min...

Fredag och oktober

Jaha, då var det oktober. Ännu mer höst! Men idag var det faktiskt sol och blå himmel, synd bara att man jobbar hela dagen och inte ens hinner se solen. När jag kom hem från jobbet firade jag in helgen med en cider i badet. Sen åt vi en favoritmiddag, (näst efter tacos som man ju ska äta på fredagar), det blev hummersoppa med räkor och vitlöksbröd mmmh. Så gott! Och en serie till det. Precis min typ av fredagskväll! Nu ska jag kolla på idol och äta godis 🍫